door Iris Venema | Categorie: Fruit, Slider

Yumm vandaag weer een lekker tussendoortje en of bijgerechtje voor jullie, namelijk gezonde ei muffins! Ze zijn ook lekker om mee te nemen naar school of werk.

Ze zijn heel makkelijk om te maken en superlekker dus laten we maar snel door gaan naar het recept!!

IMG-20140503-WA0002

Wat heb je allemaal nodig voor deze ei muffins?

  •  6 eieren
  • 100 gr kerstomaatjes
  • 50 gr doperwten
  • 2 lente uitjes
  • handje peterselie
  • handje bieslook
  • 40 gr geraspte kaas
  • zout en peper

Hoe maak je ze?

1. Verwarm de oven voor op 180 graden. Was de tomaatjes en snij ze in vieren.

2. Snijd de uitjes in ringetjes en hak de groene kruiden fijn.

3.  Vet de muffinbakvorm goed in en doe daarna de doperwten, tomaatjes en de uitjes in de muffin vormpjes.

4. Klop nu de eieren luchtig en voeg de gehakte peterselie, bieslook, geraspte kaas en peper en zout toe.

5. Nu kun je de eivulling over de groentes in de muffinvorm gieten.

De muffins moeten ongeveer 30 minuten in de oven, elke oven is weer anders. Ze zijn goed als ze goud bruin zijn!

 

IMG_20140506_155332

Tip: ze zijn heel lekker bij een salade en je kan natuurlijk eigenlijk helemaal zelf bepalen welke lekkere groente je door de muffins wilt hebben!

Hoe lijken jullie deze gezonde ei muffins?

8 Reactie’s op “Gezonde ei muffins”

  1. Hoi!
    Het ziet er heerlijk uit maar hoeveel muffins krijg je ongeveer met 6 eieren? En moet je kaas gebruiken?

    Kus Marlies

    Beantwoorden
    • Hey Marlies!

      Als ik het mij goed herinner heb ik hier 11 muffins van gemaakt! Je hoeft natuurlijk geen kaas te gebruiken, maar ik zelf vind het wel een lekkere toevoeging, succes!

      Beantwoorden

Plaats een reactie

CommentLuv badge